• Klawisze dostępności
    Wersja kontrastowa:
    Wyszukiwarka:
    Alt
    * Na Macu zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)
  • Mapa witryny
  • Klawisze dostępności
    Przejdź do treści:
    Mapa witryny:
    Wersja tekstowa:
    Wersja kontrastowa:
    Wyszukiwarka:
    Alt
    * Na Macu zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)
  • Mapa witryny

Aktualności

31. października 2023
Ostatnie pożegnanie

Z ogromnym smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci wielkiej przyjaciółki naszej szkoły Pani Ewy Brzózki.

Była ona nie tylko absolwentką VIII Liceum Ogólnokształcącego, ale również członkiem Kapituły Nagrody im. Profesora Teodora Paliczki, pełniąc w niej funkcję sekretarza. Pani Ewa Brzózka pozostanie w naszej pamięci jako osoba silnie związana ze szkołą. Łączymy się w żalu z bliskimi Zmarłej.

Informujemy, że uroczystości pogrzebowe odbędą się 3 listopada 2023 r. o godzinie 13:00 na cmentarzu parafialnym przy ul. Sienkiewicza w Katowicach.

31. października 2023
Relacja z wycieczki

W tym roku grupa uczniów klas trzecich odwiedziła Kornwalię w Wielkiej Brytanii. Towarzyszyły im Panie Profesor Czich, Kudelska, Rutkowska i Chrząszcz. Podróżowaliśmy autokarem, Eurotunelem oraz promem.

Zanim jednak dotarliśmy do Plymouth gdzie nocowaliśmy i stołowaliśmy się u rodzin angielskich, zwiedziliśmy Brukselę - stolicę Belgii położoną nad rzeką Zenne.

Debaty oksfordzkie.

25 października szkolna drużyna debatancka w składzie: Franciszek Zając, Krzysztof Kołodziejczyk, Jakub Gut i Mikołaj Kowalczyk pod opieką p. Łukasz Gądzika wystąpiła w Katowickim Turnieju Niepodległościowym debat szkół średnich.

30. października 2023
Erasmus + Projekt: Niebo gwieździste nade mną …

W dniach 7-10 września gościliśmy w progach VIII Liceum portugalskiego nauczyciela z Nazare, Luísa Manuela Gomesa Cunha Nunes Louro. Luis mógł poznać naszą społeczność uczniowską i spotkać się z dyrekcją szkoły.

Za niespełna trzy tygodnie będziemy gościć ponownie Luisa z sześciorgiem uczniów, wizytujących w domach naszych uczniów. Czeka nas piękna współpraca

30. października 2023
Wyjazd edukacyjny do Wrocławia.

25 października klasy 2c2 i 2d udały się do Wrocławia celem eksploracji Muzeum Pana Tadeusza. Ponadto w czasie zwiedzania Ostrowa Tumskiego i wrocławskiego rynku poznaliśmy ciekawą historię miasta. Dziękujemy również Izie za ciekawą historię na temat Bramy Kluskowej

27. października 2023
Spektakl słowno-muzyczny „Kwiaty dla Śląska”